Anton Dolin - Biografie, Persoonlijk leven, Foto, Nieuws, Filmcriticus, Journalist, Links "Avond Urgant", beoordelingen 2021

Anonim

Biografie

Anton Dolin is een journalist, televisie en radio-officieren, evenals een van de meest invloedrijke filmcritici in Rusland. 20 jaar in de filmindustrie schudde hij zijn hand met tientallen beroemde bestuurders en acteurs. In de afgelopen jaren wordt zijn deskundige advies een kwaliteitmerk.

Jeugd en jeugd

Anton Vladimirovich Dolin - Native Moskvich. Hij werd geboren in januari 1976 in een intelligente familie, waar de cultus van de cultus in al zijn manifestaties en soorten regeerde. Mom Anton, Veronica Valley, - Russische poëzie, bard. Vader Vladimir Vorobyev - Wiskunde. In 1991 scheidden de echtgenoten. Na enige tijd verscheen de jongen door stiefvader - filmdirecteur en scenarioschrijver, geëerde artiest van de Russische Federatie Alexander Muratov. Anton Valley heeft twee broers, Oleg en Matvey en Sister Asya.

Alle kinderen zijn geassocieerd met één soort kunst. Broeder Oleg - Acteur en muzikant. Sister Asya Valley is ook een muzikant en een journalist.

Volgens Anton Dolin had een moeder de grootste impact op hem, het bepalen van zijn levensbelangen en het vormen van smaken. Omdat de muziek constant in het huis van de vallei klinkt, zijn kinderen in één graad of een ander betrokken bij dit soort kunst. Terwijl Anton in een interview spreekt, probeerde hij zichzelf ook in muziek. In één keer was de toetsenist van het toetsenbord in verschillende pop- en rockbands. Tegelijkertijd speelde niet alleen, maar werd ook vaak co-auteurige muziek en liedjes.

Echter, de literaire, filologische, begon de top te nemen: Anton Dolin, na het ontvangen van een schoolcertificaat, ging hij de Moscow State University in genoemd naar M. Lomonosov, kiesde de faculteit Philology, de Russische afdeling. Na het diploma in 1997 besloot ik niet om het punt in het onderwijs te plaatsen en nam het proefschrift. Maar daarvoor probeerden de valleien als de pre-diploma-praktijk de kracht op school: Anton werkte als leraar, leerde de tong en literatuur van kinderen.

In 2000 studeerde Anton Dolin af aan de Graduate School of the Russian Academy of Sciences. De jongeman schreef het proefschrift op het onderwerp "Geschiedenis van Sovjet Story Tale".

Journalistiek

In de jaren dat Anton Valleas elkaar ontmoette en schreef het proefschrift, probeerde hij voor het eerst krachten in de journalistiek. In 1997, geregeld op het radiostation "Echo van Moskou". Hij werkte hier tot 2002 per radio. Volgens de valleien zelf, toen het naar Echo kwam, onderscheidde zich dan niet Viktor Chernomyrdin van Yuri Luzhkov. Bovendien waren de vorige belangen van het magazine-filoloog tot nu toe van het beleid dat de jongeman geen idee had hoe deze mensen eruit zien en wat ze doen.

Niet alleen de radio-journalistiek verwierf in deze jaren een nieuwe medewerker: Sinds 2001 werkte Anton Dolin 4 jaar als een schrijfjournalist in de krant. Ten eerste, een gewone filmcriticus en vervolgens de redacteur van de afdeling Cultuur. In 2006 wachtte de journalist op een toename: de vallei werd uitgenodigd om plaatsvervangend editor van de krant "Avond Moskou" te worden.

Overal proberen krachten, de valleien kwamen geleidelijk om te begrijpen dat hij meer geïnteresseerd was. Sympathie stond aan de zijkant van de bioscoop. Daarom begon Anton Vladimirovich in 2010 aan een filmontvangst op radio "Vesti FM". In dezelfde kwaliteit werkte hij aan de radio "Lighthouse". Vanaf 2009 tot 2011, het programma "de grote SOTA van de twintigste eeuw: 100 beste films die je moet zien". In de ranglijst werden alle tijden verzameld door klassiekers, bijvoorbeeld, de "Clockwork Orange" Stanley Kubrick, evenals nieuwe bioscoop, zoals de "Avatar" van James Cameron of Later "Anna Karenina" met Kira Knightley in de hoofdrol .

De kennis van Anton Valley in de wereld van de Russische en wereldbioscoop wordt steeds meer gewaardeerd. Daarom werd hij uitgenodigd om een ​​ander aantal gezaghebbende printpublicaties samen te werken - de kranten "Moscow News" en "Vedomosti", de tijdschriften "Art of Cinema" en "Expert", evenals internetsites "Russisch Journal" en "Ribord" . Als een van de beste filmcritici van Rusland kreeg Anton Dolin de mogelijkheid om een ​​persoonlijk blog in het "snob" -magazine uit te voeren.

Het bereik van radiostations breidt zich uit, waar filmcritici worden uitgenodigd. De Russische nieuwsdienst en het maximum werd toegevoegd aan de "Wests FM" en "Lighthouse". In 2013 begon Anton Dolin samenwerking met het uitgeverij, waarvoor 129 beoordelingen in vier jaar schreven. Elk van de beschreven films Anton wijst een schatting toe voor een 100-punts systeem.

De creatieve biografie van Anton Valley is niet alleen journalistiek werk. De filialenonderwijs verkregen in de Moscow State University was nuttig om critici te filmen bij het schrijven van een aantal boeken. Allemaal, zo gemakkelijk te raden, hebben een hechte binding aan de wereld van de bioscoop.

Lezers die nog steeds Kinogurmans kunnen worden genoemd, met genot zijn er boeken, reviews en Essays Anton Valley. Het eerste boek genaamd "Lars von Trier: testwerk. Analyse, interviews "kwam in 2004 uit. Twee jaar later gaf de filmcriticus de bewonderaars van zijn talent een nieuwe baan - "Kitano. Jeugd". En in 2011 het boek "Hermann. Interview. Essay. Scenario".

Voor het eerste boek over de briljante directeur van Lars, de Von Trier, ontving de schrijver de "Elephant" Award van de gilde van Kinovydov en filmcritici. En in 2011 ontving Anton Dolin nog een "olifant" voor het derde boek over het werk van de Sovjet-directeur Alexei Duits.

Veel fans van het journalist talent respecteren zijn mening als filmkritiek en ook geïnteresseerd in zijn politici en verschillende sociale fenomenen. Het is bekend dat Anton Dolin in 2013 deelnam aan het project "tegen homofobie", waarvoor hij een video heeft opgenomen ter ondersteuning van de LGBT-gemeenschap. Daarin sprak de journalist en filmcriticus uit tegen de goedkeuring van de wet, die de propaganda van homoseksualiteit verbiedt.

En in het voorjaar van 2014 stelde de Vallee de handtekening onder de letter "wij zijn bij u!" Van de "FILMUS", waarbij de tussenkomst van de Russische Federatie in het beleid van Oekraïne de steun van de revolutie in dit land veroordeelt en ondersteunt.

In 2012, fans van de populaire tv-show "Evening Urgant", die wordt uitgezonden door het eerste kanaal, zag de overdracht van beroemde filmcriticus. Bovendien nodigden de valleien Ivan Urgant uit als een gezaghebbende filmcriticus, die in een paar minuten aanbevelingen kan geven, welke films uit nieuwe producten moeten worden bekeken.

Zoals bekende in een interview met Anton Dolin, zag hij in het begin sceptisch de taakset, omdat om een ​​paar minuten te ontmoeten om een ​​serieuze "aanbeveling" een interessante foto te geven is moeilijk. Maar na verloop van tijd vond de journalist de juiste vorm en begon met de taak om te gaan. In de humoristische zinnen weet Anton hoe ze jongeren moeten suggereren (namelijk, zij is de belangrijkste "consument" van "avond urgant"), welke film beter is om een ​​persoon te zien die de smaak van echte bioscoop begrijpt.

Tegelijkertijd beweert de valleien in het interview dat het als een filoloogbioscoop minder respecteert dan andere soorten kunst. Anton gelooft dat de film inferieur is in zijn waardeliteratuur, schilderkunst, architectuur, muziek en het theater. Maar voor degenen die geen mogelijkheid hebben om de primaire bronnen van wereldarchitectuur en schilderen aan te raken en Italië, Frankrijk of andere landen te bezoeken waar de beroemde musea en monumenten geconcentreerd zijn, beveelt filmcriticus aan films die genieten van Kinogurmans.

Sinds 2017 begonnen de beoordelingen van Anton Valley te verschijnen in de internetpublicatie van Medusa. Dit zijn ultra-schroef, maar ruime teksten die de film precies beschrijven. Samenwerking bleek vruchtbaar, alleen voor het eerste jaar gedemonteerde Anton 144-films. Onder de Russische Premier 2017 gaf Anton de voorkeur aan de films van "Dovlatov", "Matilda", "aritmia".

Sportfilm "Trainer", gemaakt door Danille Kozlovsky, Drama "Big" Directeur Valery Todorovsky en "Koop me" Vadim Perelman Valley gewaardeerd slechts 50 punten van 100, en "Legend over Kolovrat" Toonde een beoordeling 20. Van buitenlandse films Good Reviews Verdienen films "Draaien op het blad 2049", "IT", "Snel en furious 8", en negatief - "Kong: Skull Island" en "Liga of Justice".

De nieuwe film "Drie billboards op de rand van ebbing, Missouri" wachtte op een speciale disclaimer van Anton Dolina. De filmcriticus legde de Ierse regisseur en speelwright in één rij met de broers Cohen en Quentin Tarantino.

Op het radiostation "Mayak" Anton Dolin besprak de Russische sportfilm "Movement Up", belde de studio "Three T", waarop de film is gemaakt, "Russian Hollywood", en de foto zelf is "onze blockbuster over basketbal" . Ook op het radiostation gaf de filmcriticus een beoordeling van de Oscar Awards-ceremonie en de Golden Globe - 2018.

Anton Dolin, als een expert, wiens mening over het publiek luisterde, maakt jaarlijks de beste nieuwe films en series voor aandacht waard. In 2017 omvatte de lijst van tien beste films de "Dislike" Andrei Zvyagintsev, "Waterformulier" Guillermo del Toro, Duinkerken Christopher Nolan. Om de bioscopen te bekijken, adviseerden de valleien de première "Gogol. Begin "," Over liefde. Alleen voor volwassenen "en" zorgeloze ritten ".

View this post on Instagram